Szukaj
Close this search box.

Jak zwrócić uwagę klienta w sklepie?

charakterystyka-wobblerow

W gąszczu towarów i producentów, którzy z każdej strony próbują zwrócić i przyciągnąć uwagę klienta, zyskanie oryginalności jest dużo trudniejsze. Warto więc stosować rozwiązania, które wyjdą do kupującego i sprawią, że zwróci on uwagę właśnie na konkretny asortyment, który chcemy zareklamować lub sprzedać. Jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie tego efektu jest zastosowanie wobblerów. Wyjaśniamy, czym są wobblery i kiedy warto je zastosować.

Charakterystyka wobblerów – czym są i jak są zbudowane?

Nazwa wobbler pochodzi od angielskiego czasownika wobble, co oznacza kiwać się, ruszać się nierównomiernie. Wobbler jest również nazywany kiwakiem. Treść promocyjna tego typu materiałów POS umieszczana jest na nośniku poruszającym się pod wpływem wiatru lub dotyku. Dzięki ruchowi wobbler reklamowy jeszcze bardziej przyciągają wzrok klientów. Wobbler marketingowy składa się z części reklamowej umieszczonej na kartonie lub płytce wykonanej z tworzywa sztucznego oraz wysięgnika, który umożliwia ruch. Wobbler można przymocować do półki lub innego elementu za pomocą specjalnej taśmy. Dlatego jest to funkcjonalne i jednocześnie bardzo proste rozwiązanie. 

Jak już wspomnieliśmy, treść reklamowa na wobblerze jest drukowana na papierze lub plastiku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii druku możliwe jest uzyskanie nie tylko kolorowej grafiki, ale również efektu przestrzennego. Dzięki animacji lub efektowi przestrzennemu, wobbler przyciąga jeszcze więcej uwagi. Wybór materiału na nośnik reklamowy zależy głównie od miejsca, w którym chcemy zaprezentować kiwak. Wobblery papierowe i kartonowe doskonale nadają się do użytku w pomieszczeniach, natomiast kiwaki z PVC, PET czy PP na zewnątrz, co zapewnia wysoką odporność na zmienne warunki atmosferyczne, wilgoć, światło słoneczne i uszkodzenia mechaniczne.

Zastosowanie wobblerów

Wobblery reklamowe mają za zadanie przede wszystkim zwracać uwagę klienta, a w drugiej kolejności kierować na konkretne miejsce, w którym znajduje się reklamowany w ten sposób produkt. Dzięki temu zwiększa się zainteresowanie towarem, a dodatkowo możliwe jest łatwiejsze i szybsze odnalezienie go na sklepowej półce. Promowany towar nie gubi się w gąszczu asortymentu sklepowego. Wobbler powoduje, że produkt jest bardziej widoczny nie tylko dla nowego klienta, którego chcemy przyciągnąć i zainteresować konkretnym towarem, ale również dla klientów doskonale zaznajomionym z daną marką oraz pragnącymi do niej wrócić i zakupić po raz kolejny.

Wobblery reklamowe wyróżniają się dwoma istotnymi cechami. Z jednej strony wykonywane są w technologii nowoczesnego nadruku. Dzięki temu są kolorowe, wyraźne i mogą być wykonane z bardzo dużą dowolnością, jeśli chodzi o sam projekt. Oprócz tego, nowoczesne rozwiązania drukarskie oraz z zakresu projektowania i edycji komputerowej umożliwiają tworzenie kiwaków przestrzennych z efektem trójwymiarowości. Takie rozwiązanie przykuwa spojrzenia i zwiększa skuteczność reklamy. Drugą cechą, która wyróżnia wobblery na tle innych rozwiązań reklamowych i marketingowych jest ich forma. Kiwaki wręcz wychodzą do klienta, zwracają i przyciągają jego uwagę. Ruchomość przy najmniejszym podmuchu wiatru czy powiewie powietrza powoduje, że efektywność wobblerów jest jeszcze większa. W istocie nikt nie przejdzie obojętnie obok tak delikatnej i subtelnej, a jednocześnie wyraźnej reklamy. Przy tym wszystkim koszt wyprodukowania wobblerów reklamowych i ich późniejszego montażu na regałach jest dużo mniejszy niż w przypadku innych form reklamy.

Projektując wobblery najlepiej jest postawić na wyraziste grafiki o żywych kolorach, z minimalną ilością tekstu. Sprawdzają się raczej krótkie hasła i slogany reklamowe zapadające w pamięć. Element zaskoczenia, a jednocześnie duża wyrazistość kiwaków są doskonałą formą reklamy we współczesnym świecie, który z każdej strony zalewa nas różnymi bodźcami i informacjami. Czasem wystarczy zahaczenie ramieniem o wystający z regału wobbler, aby przyciągnąć uwagę kupującego i zyskać tym samym nowego, stałego klienta dla swojej marki i produktu.

Zobacz również: Ekspozytory reklamowe

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Polecamy