Szukaj
Close this search box.

Pozycjonowanie stron bez agencji – czy wysokie pozycje są realne?

pozycjonowanie-bez-agencji

Pewnie nieraz zastanawiałeś się, czy wypozycjonowanie swojej strony internetowej w pojedynkę jest możliwe. Powiemy Ci wprost, że jest – jednak efekty nie będą tak dobre, jak w przypadku nawiązania współpracy z dobrą agencją. Tak czy inaczej: warto jest „liznąć” tematu osobiście. Poniższej przygotowaliśmy kilka akapitów, z których dowiesz się, jak wygląda pozycjonowanie stron bez niczyjej pomocy. Miłej lektury!

Samodzielne ustalenie słów kluczowych

Słowa kluczowe są filarem pozycjonowania stron. Wszystko, co będziesz robił, będzie miało mniejszy lub większy związek z językiem pisanym.

Ustalenie słów kluczowych jest w istocie bardzo łatwym zadaniem. Wystarczy wiedzieć, czego wyszukują Twoi potencjalni klienci, i gotowe.

No dobra. Gdyby to wszystko faktycznie było takie proste, to profesjonalni SEOwcy już dawno musieliby zmienić branżę.

Wszystko kręci się wokół dwóch wytycznych: popularności danego słowa kluczowego oraz ilości konkurencji. Zależy nam oczywiście na tym, aby popularność (czyli liczba miesięcznego wyszukiwania frazy) była jak największa, przy jednocześnie jak najmniejszej konkurencji.

Rzeczywistość szybko jednak weryfikuje, że taka kombinacja trafia się niezwykle rzadko. Kluczem… do słów kluczowych jest więc znalezienie złotego środka – na początek polecamy celować we frazy z długim ogonem.

Ich liczba miesięcznych wyszukiwań nie jest powalająca, jednak konkurencja również nie powinna zbytnio wchodzić w drogę. W sam raz na start!

Pozycjonowanie poprzez link-building

Google musi wiedzieć, że Twoja witryna jest „polecana” przez inne strony internetowe. Najłatwiejszym sposobem jest zamieszczanie sponsorowanych artykułów z zamieszczonym linkiem do Twojej witryny – czyli tak zwany link-building.

Ta kwestia jest dużo bardziej skomplikowana niż słowa kluczowe, jednak do ogarnięcia w pojedynkę. Potrzebne Ci będą dwie rzeczy: lista stron, na których warto zamieszczać swoje wpisy, oraz, oczywiście… swoje wpisy.

Tutaj znów możesz obrać jedną z dwóch dróg: albo będziesz pisał samemu, albo wynajmiesz od tego człowieka – copywritera. Stawki (nawet w najprostszych tekstach) sięgają ponad 25zł netto / 1000 znaków.

Z copywriterem jednak warto jest współpracować, i przekonasz się o tym prędzej lub później. Na początku jednak możesz pisać samodzielnie, a z dodatkowych usług skorzystać dopiero wtedy, gdy Twoja strona zacznie przynosić pierwsze zyski.

Pozycjonowanie samemu konta z agencją

Pozycjonowanie stron to, niestety, ciężki kawałek chleba. Oprócz słów kluczowych oraz backlinków będziesz musiał zadbać też o content marketing, analizę konkurencji oraz audyt SEO.

Summa summarum: pozycjonowanie w pojedynkę jest możliwe, jednak będzie Cię to mnóstwo kosztowało… choć w tym przypadku nie pieniędzy, a czasu.

Bez względu na to, jak zawzięty jesteś – współpraca z profesjonalną agencją marketingową zawsze będzie dużo bardziej efektywna (efektowna też!) niż gdybyś cały czas próbował działać w pojedynkę.

Klasycznie życzymy wysokich zasięgów, ale też znalezienia partnerów biznesowych, którzy pomogą Ci w wypozycjonowaniu Twojej strony. Powodzenia!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Polecamy