Szukaj
Close this search box.

Najważniejsze informacje na temat wizytówki Google Moja Firma

google-moja-firma

Nie jest prawdą, że małe, lokalne firmy mają ograniczone możliwości promowania swojej oferty w sieci. Co więcej – mogą one skorzystać z wielu dedykowanych narzędzi, dzięki którym są w stanie dotrzeć do naprawdę sporej grupy odbiorców. Świetnym na to przykładem jest Google Moja Firma.

System ten jest doskonale znany wszystkim specjalistom od pozycjonowania lokalnego, jednak wielu właścicieli stacjonarnych biznesów nie ma o nim pojęcia. Z tego powodu warto przedstawić istotne informacje na jego temat, a także odpowiedzieć na pytania najczęściej pojawiające się w sieci.

Co to jest Google Moja Firma?

Zaczniemy od podstaw, a więc wyjaśnienia, o czym tak naprawdę jest mowa. GMF to nic innego, jak katalog firm, który pozwala na prowadzenie działań marketingowych skupionych wokół wyszukiwarki Google, a także Map Google. Co ważne, jest to narzędzie całkowicie bezpłatne, a jego najważniejszym elementem jest wizytówka firmy.

Ze względu na swoją charakterystykę, GMF pozwala nie tylko kompletować kluczowe informacje na temat firmy (adres, godziny otwarcia etc.), ale też prowadzić interakcję z klientami (np. przy użyciu sekcji Opinie) i zbierać ważne statystyki oraz dane na temat odbiorców (między innymi na temat ich lokalizacji).

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?  

Skoro wskazaliśmy, że to właśnie wizytówka jest najważniejszym elementem omawianego systemu, jej również trzeba się przyjrzeć. Pełni ona bowiem funkcję profilu firmy w GMF. To właśnie ona jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania, dlatego warto zadbać, aby znalazły się w niej ważne informacje. Między innymi takie jak:

  • nazwa firmy,
  • adres firmy,
  • numer kontaktowy,
  • adres e-mail,
  • strona internetowa.

To oczywiście nie wszystko. Wizytówka w Google Moja Firma zapewnia szerokie możliwości konfiguracji, z których dobrze jest skorzystać. Także dlatego, że wyświetla się ona również w Mapach Google. Dzięki temu klienci mogą łatwiej do Ciebie dotrzeć.

Po co mi wizytówka w Google Moja Firma? Do czego ona służy?

Wiesz już, o czym mowa, możemy więc wrócić do wspomnianego wcześniej pozycjonowania lokalnego. Chodzi tu o szereg działań marketingowych, których celem jest dotarcie do odbiorców znajdujących się najbliżej siedziby firmy. Jest zalecane podmiotom, które działają stacjonarnie – prowadzą sprzedaż lub realizują usługi w konkretnym miejscu. W takiej sytuacji pozycjonowanie globalne, nastawione na klientów z innych części Polski, nie ma sensu.

Czy jednak Google Moja Firma rzeczywiście pozwala uzyskać pożądany efekt i zdobyć nowych klientów? Tak! Wizytówki tworzone przez firmy pojawiają się po wpisaniu przez internautów określonych fraz, najczęściej związanych z prowadzonym biznesem i dostępną ofertą (np. buty sportowe).

Wyszukiwarka Google korzysta z funkcji glokalizacji – ustala ona, gdzie znajduje się internauta i na tej podstawie wyświetla firmy, które nie tylko pasują do wpisanej frazy, ale też znajdują się najbliżej. Jak łatwo się domyślić, stworzenie własnej wizytówki znacząco zwiększa szansę na dotarcie do nowych klientów.

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Jeśli chcesz zadbać o większą rozpoznawalność w sieci, musisz zacząć od utworzenia profilu w Google Moja Firma. Pozwoli Ci to na przygotowanie własnej wizytówki (możesz zrobić to również przez Mapy Google). Prosty, czytelny system przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy, w trakcie których wypełnisz najważniejsze informacje na temat własnego biznesu.

Trzeba podkreślić, że wizytówka jest całkowicie bezpłatna. Musisz jednak pamiętać o tym, że skuteczność pozycjonowania lokalnego jest zależna od kilku czynników. W pierwszej kolejności należy odpowiednio wypełnić wizytówkę i zadbać o to, aby klient był w stanie szybko dotrzeć do firmy. Do tego dochodzi wykorzystanie fraz lokalnych.

Na koniec jeszcze jedna ważna informacja – wizytówka Google Moja Firma zawiera sekcję Opinie, w którym klienci mogą wypowiedzieć się na temat oferowanych przez Ciebie usług bądź produktów. Warto więc zadbać o to, aby były one pozytywne. 

źródło: Onetrend.pl

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Polecamy