Szukaj
Close this search box.

Content typu evergreen. O co chodzi z wiecznie zieloną treścią?

Content typu evergreen. O co chodzi z wiecznie zieloną treścią?

Każdy, kto dłużej zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych lub prowadzeniem blogów, spotkał się ze stwierdzeniem „artykuł evergreenowy”. Pewnie zastanawiasz się, czym wyróżnia się taki tekst? Dzisiaj bliżej przyjrzymy się temu zagadnieniu i w prostych słowach wytłumaczymy, czym jest content typu evergreen.

Artykuły wiecznie żywe

Prowadzisz bloga? Pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ciężko jest ustalić tematykę następnego artykułu. Trzeba cały czas zaskakiwać czymś swoich użytkowników, aby liczba wyświetleń Twojej strony nie poszybowała w dół.

Dzisiejszy świat internetu zmienia się jednak w mgnieniu oka. Coś, co było „na czasie” jeszcze tydzień temu, dziś już może nie robić najmniejszego nawet wrażenia.

Aby zapobiec takim sytuacjom pisze się artykuły typu evergreen (z angielskiego: wiecznie zielone (w kontekście roślin)).

Przykłady artykułów evergreenowych

Dobrze, ale jakie treści nie będą się starzeć mimo upływu czasu? Takie, które będą spełniały przynajmniej jeden z poniższych wymogów:

Tekst opisuje fakty, które nie zmienią się na przestrzeni czasu. Zaliczamy do nich między innymi materiały naukowe poparte niezbitymi dowodami (niezależnie od tego, ile czasu minie, ich treść będzie aktualna),

Tekst rozwiązuje codzienne problemy użytkownika. W tym przypadku pałeczkę przejmują wszelkiego rodzaju poradniki oraz „tutoriale”. To głównie na ten rodzaj tekstu decydują się osoby prowadzące blogi – są one też najbardziej „klikalne”, gdyż tematyka często nie jest specjalistyczna.

Tekst przedstawia opinię lub recenzję. Ostatnim (i prawdopodobnie najrzadziej spotykanym) tekstem typu evergreen są opinie oraz recenzje. Zapewne czytałeś kiedyś recenzję wieloletniego serialu, gdy miałeś rozterki, czy chcesz go obejrzeć. Na taki pomysł każdego dnia wpada również całe mnóstwo innych internatów.

Osobiście najbardziej polecamy artykuły poradnikowe / lifestylowe. Nie są one trudne w napisaniu, a przyciągają duże grono czytelników. Na drugim miejscu plasujemy teksty specjalistyczne / naukowe. Na samym końcu umieścilibyśmy opinie oraz recenzje, gdyż tak naprawdę ciężko przewidzieć, czy wybrana przez nas tematyka rzeczywiście zostanie evergreenem, czy też fala popularności za jakiś czas przeminie.

Internet pełen jest evergreenów

W internecie można znaleźć całe mnóstwo artykułów evergreenowych. Nic w tym dziwnego: pozycjonowanie stron może być dzięki nim znacznie łatwiejszym procesem.

Wpisując w wyszukiwarce Google frazę, powiedzmy, „jak wybrać komputer do gier”, Twoim oczom ukaże się mnóstwo bliźniaczo podobnych artykułów. Nie oznacza to jednak, że powinieneś zrezygnować z tekstu o takiej samej tematyce. Musisz jedynie zastosować się do kilku prostych zasad.

Postaraj się zadbać o to, aby wykonać dobry research wprost ze źródła, a nie kalkować artykuł, który może zawierać masę błędów. Zwróć też uwagę na to, że mimo takiego samego tematu, możesz podejść do niego od zupełnie innej strony – daj inne porady, niż konkurencyjne blogi. I na sam koniec: napisz tekst ciekawiej, niż inni. W końcu teksty są nie tylko dla SEO, ale też i ludzi. Zaciekaw ich!

Powodzenia w pisaniu!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Polecamy